יו"ר ועדת הכלכלה: "המטפלות ראויות לקבל יותר משכר מינימום"

צבי טסלר 1 Comment on יו"ר ועדת הכלכלה: "המטפלות ראויות לקבל יותר משכר מינימום"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, על השביתה במעונות היום: המטפלות ראויות לקבל יותר משכר מינימום וחובתנו לשמוע אותן

מיכאל ביטון צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, פתח הבוקר את ישיבות הוועדה בהתייחסות לשביתה במעונות היום. "הוועדה מפקחת על משרד הכלכלה והנושא הוא בין היתר בתחומי עניינה, הפגיעה הכלכלית במשק מהשביתה הזו היא חמורה ויש לכך היבטים רבים. אני רוצה להגיד לאנשי החינוך בגיל הרך ולמטפלות – יש 16 אלף מטפלות שעושות עבודת קודש ואנחנו מפקידים בידיהם את היקר לנו מכל ועולם הגיל הרך לצערי הוא עדיין פרוץ בישראל, ללא אב ממשלתי וללא משאבים נדרשים. המעבר למשרד החינוך לא עבר חלק ולא הסתיים ויש מחסור במטפלות ובתקציבים".

"רבים מהמשאבים של הגיל הרך נשענים על תשלומי הורים ועל תורמים, ראיתי את זה כראש עיר. אנחנו רוצים להזדהות עם המטלפות הללו, כי אנחנו מעריכים את עבודתן. האמירה שהן ראויות לקבל יותר משכר מינימום זו אמירה הגיונית. אנחנו יודעים שהחל מגע ודיבור עם גורמים ממשלתיים ומבקשים משר האוצר וראש הממשלה ומשרת החינוך ושרת הכלכלה לפגוש את ראשי ויצו, נעמ"ת אמונה ועמותות שונות לשמוע את כאב המטפלות – אולי לא ניתן להביא את כל הפתרונות בשנת תקציב אחת אבל אפשר לבנות מתווה רב שנתי ולשמוע אותן זו חובתנו".

לסיכום הנושא אמר היו"ר ביטון: "אסיים במה שאמר הנשיא לשעבר שמעון פרס, שהגיע לבקר אותי בירוחם שנה לפני שנפטר, בגיל 89 הוא הקדיש לירוחם יום שלם ובגיל 90 הוא ביקש להקדיש לצוות שלי שלוש שעות והדבר שהוא אמר הפתיע את כולנו. הוא אמר 'אם אני יכול לצוות אתכם משהו אחד זה להתייחס לתינוקות, לגיל הרך. המזון שהם אוכלים והטיפול שיקבלו יכתיבו מי הם יהיו, את ההישגים שלהם, את ההתפתחות הפדגוגית, הנפשית והרגשית שלהם'. זה מה שאמר פרס. לא כור אטומי ולא חדשנות ולא ננו טכנולוגיה. הגיל הרך. את הציווי הזה אנחנו, אנשי ציבור צעירים שנושאים עכשיו באחריות, נדרשים לפחות לשמוע את הנהגת המטפלות ולקוות להסדר ולפתרון רב שנתי – כזה שיגדיר אב ראוי שלם וכולל לעולם המעונות והגיל הרך וגם שכר טיפה יותר טוב למי שאנחנו מפקידים בידיהן את היקר לנו מכל".



1 תגובות

מיין תגובות